Thursday, November 17, 2011

My WorkPlace :)

Bismillahirrahmanirrahim...Assalamualaikum...

Hai kawan-kawan..today i want to share about my workplace..hee...Here I am.. Hospital Putrajaya...
Hospital Putrajaya Background
Macam megah je nama kan...memang GAH!! hehe...di sinilah aku mendapat peluang pekerjaan yang pertama..harus bersyukur okay..

Hospital Putrajaya :

Aku lapor diri join HPJ pada 3dis2009.  Perjalanan nak ke sini agak menyedihkan jugaklah sebab 1st kitorang semua lapor diri beramai-ramai di Jab. Perdana Menteri Putrajaya pada 1Dis2009. Pada hari yang sama kami diserahkan surat penempatan dan perlantikan JPA.  Mine dapat posting ke Kementerian Kesihatan Malaysia. The same day kami diarahkan melaporkan diri ke Kementerian masing-masing untuk mendapatkan penempatan seterusnya.  Kat KKM kitorang disuruh buat pilihan negeri mana yang nak bertugas.  Aku buat 2 pilihan, 1st  choice aku KK sabah. 2nd choice K.L coz near to my sis and bro.
The next day, dapat surat penempatan baru...aku ditempatkan di jab. kesihatan wilayah kl.  Yeehuuu la konon masa dapat surat tu.. Esoknya, 3.12.2009, aku pun lapor diri ke JKWPKL tu..
3Disember2009 - Lapor diri ke Jkwpkl- EO Sumber Manusia kata takde kosong kat situ tapi kat Hospital bawah JKWPKL ada kekosongan..Hospital apa? Hospital Putrajaya...mak aiiii betapa jauh jarak korang punya hospital dari ibupejabat...wawawa...nak nangesshhhh...macamana aku mau g sana hari ni juga...then my hero send me a taxi..aku pun pergilah ke HPJ dengan menaiki teksi.  harga taknak cerita la..huhu..mahallllllllllllll..... okay enough..menung punya menung lebih kurang 40min aku pun sampailah kat Pentadbiran Hospital Putrajaya. Isi borang kat kaunter depan tu.  Then dibawa mengadap EO sumber..  Pengarah masa tu takde sebab ada Kursus Kredentialing Pengarah Hospital kat luar.  Aku pun minta excuse kat EO tu untuk balik awal sebab mau cari rumah sewa... Nasib baiklah kat Putrajaya ni member2 aku yang lain dah ada rumah sewa..so aku pun tumpanglah mereka-mereka kat rumah sewa yang menjadi rumah sewa aku shingga kini...End of story lapor diri dah...esoknya baru datang keja tapi dah hari jumaat..hehehe..masani Pengarah datang opis. aku pun mengadap dia..sambil tu minta cuti kesian nak balik kampung sebab my brother kahwin...naseb baik dapat cuti kelayakan 2hari...huhu..k..macam tulah perjalanan melapor diriku..haha...ok bai..cerita lain plak...

tapi next time lah ye... ~OFF to Mars~

No comments:

Post a Comment