Thursday, November 3, 2011

My Life As A PA to My Lady Boss

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum GeGuys ;)

Today, I wan't to talk about my Life As A PA to my Lady BOss...

Early in the morning,

I will wake up and prepare myself to work..everyday I feel so scared if i'm late to work..haha...even though sometimes I just felt like there is no wrong if I turn at 7.50 am to work...ngeeee...yeahlaa tu...

First thing to do, setibanya kat opis aku akan bukak pc aku..login ID..hmmm...lembab....untuk tunggu pc aku berfungsi sepenuhnya kena tunggu dalam 10minit...hehe...sabarnya aku kan..PC ready!!ok, time to baca email bos...takut2 ada komplen pasal sepital aku ni..ngeee...if takdak yang important, aku akan meneruskan part yang paling aku sukeeee sangat...minum air daripada mesin nestle my Lady Boss...untuk mug aku boleh tekan dua kali..so mixturing milo+whitecoffee will present NESLO...yahhhhh,,... i LIKE...

You know what? yeahh,,.. whatwhat? My lady boss adalah orang yang sentiasa awal...dalam seminggu aku hanya akan awal sekali dua jak daripada dia sampai ke opis..bila aku sampai opis pintu dia tertutup akulah orang yang paling BANGGA!!hehe..tapi bila aku sampai opis pintu dia dah terbukak...lemahlonglai lah lututku meneruskan perjalanan menuju ke bilikku...wawawa..kalah dengan BOSS...sape tak lemah...stiap hari adalah perlumbaan bagiku dengan my Lady BOSS who arrived early to OFFICE!!waaa tasukenya....

kerja rutin aku? melepak kot..haha..makan...attend orang..jadi supplier ubat..jadi PRO..hebatttttt....aha..yg paling best..jadi bodyguard...

kerja hakiki?
terima surat/fax/borang-daftarkan mereka-mereka ni...minit surat kepada yang berkaitan..susun dokumen yang nak ditandatangani...edarkan kepada yg berkaitan...

kerja adhoc?
macam-macam..boleh dikatakan tiap hari ada je yg adhoc..kdg2 tu naik rimas aku...tp nak wat cmne? buat jela...hehe....

kerja gila?
ada ke?ade kot..shopping dengan bos waktu ofis hour..hehe..gila tak gila....

kerja last minit?
eheh..kira hobi la tu..ape nak buat..lumrah..nak buat awal pun sama gak(ciri-ciri pekerja takdak semngat)..haha..ishhhh2..jangan wat kerja last minit tau..takbaiktakbaik...

banyak lagi la sebenarnya bende..nak share pun dah tak ingat...huhuhuhuhu...manispahit semua ada..tekanantolakan pun semua ada...well, life is just like that..where and there just the same...face the same thing in the different position..hyarrkkk...but i prefer to move out from this box la..cant stand to be so long in a  same place..who will? emmm...hhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh....

Tired to be a PA?nahhh..go to kampung pi tanam jagung lah..

k..baiiii....

Wassalam...

No comments:

Post a Comment