Tuesday, January 18, 2011

Tak BOLEH TUKAR!

Assalamualaikum...

Last month aku ada prepare satu surat Permohonan Pertukaran Jabatan.  Nak dijadikan cerita surat tu aku KIV lah kat tray aku.  Sebab apa, aku belum ready lagi nak tunjuk kat Boss.  HMMM...ntah apa malang pulak nasib ku first day minggu ni bos aku datang awal then masuk bilik aku nampak surat-surat aku bersepah atas meja.  ni semua cleaner punya pasallah...adakah patut time weekend tu dorang p bersihkan lantai bilik aku pastu p kacau barang-barang kat atas meja aku..Bos aku ingat time dia cuti keja aku menyepah2 jak...wawawa..Last2 dia p tolong lah susun balik surat2 aku tu..time susun2 mestilah dia baca surat2 tu kan..then dia pun terbacalah surat Permohonan tukar aku tu....Sesampai ja aku ofis pagi tu, bos aku pun tanya :
My Boss : You nak mintak tukar ke?
Aku  : Ye Doc..
My Boss ; Awalnya you nak mintak tukar.
Aku  : Dah setahun doc. tu yang  apply tu.
My Boss : Tapi you kena buat melalui jabatan. Yang you buat tu you terus hantar ke JPA kan?
Aku  :  Hmmm...(Senyum jaklah)
My Boss : Tak boleh macam tu.  Kamu pun baru je keja. Tunggu lah nanti dah naik pangkat baru mintak tukar.
Aku  : Baik Doc.

Haissshhhh....Kantoi awal pagi..Aku dahla belum readi...pastu tengahari tu dia tanya lagi......
My Boss :  Jadi ke you nak tukar ni?
Aku : Entahlah...tak jadi kot..
My Boss : Tak payahla tukar.  You isi borang pun I takkan lepaskan you.  Pengalaman pun tak banyak lagi.
Nanti da naik pangkat baru mintak tukar. Pastu nanti you nak kahwin dah minta tukar lagi.. Itu akan mengganggu laluan kerjaya you.  Tak payah tukar. Kerja dengan saya dulu..  You kena kejar pengalaman.
Aku : Baik boss....(kena beli keretalah aku lepas ni..Saga FL...here i come!!)

To my BOSS, I will stay Loyal to you...keep my Face on you...huaaaarghhhhhhhhhh..... Saya yang menurut kata : Berkhidmat Untuk Diarah...

No comments:

Post a Comment